Tilaus- ja toimitusehdot

Seuraavia tilaus- ja toimitusehtoja sovelletaan Kauppapaikka SomanTupa Oy:n (Y-tunnus 2775501-6) ja sen kuluttaja-asiakkaiden välisessä suhteessa internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa.

Yleistä

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Tilataksesi tuotteita, sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Yhteydenotot ja tiedustelut mieluiten sähköpostilla: asiakaspalvelu@somantupa.fi
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Verkkokauppaostokset eivät kerrytä SomanTuvalla käytössä olevan etukorttijärjestelmän leimoja.

Tietosuoja

Henkilötietojasi ei luovuteta kolmansille osapuolille, lukuun ottamatta verkkokaupan tekniseen hallinnointiin liittyviä toimia (esim. palvelimen tai verkkokauppa-alustan hallinnointi). Asiakastiedot kerätään tuotteiden tehokkaan lähetyksen takaamiseksi.

Tilaus ja toimitus

Saat tilauksen jälkeen tilausvahvistuksen sähköpostiosoitteeseesi (huom! Tilausvahvistus voidaan lähettää vain, jos olet antanut toimivan sähköpostiosoitteen). Mikäli tilausvahvistusta ei ole tullut vuorokauden sisällä, ota yhteyttä siltä varalta, että tilauksesi ei olisi tullutkaan perille. 
Toimitamme tuotteet Suomeen Matkahuollon ja Postin kautta. Emme toimita tuotteita ulkomaille tai Ahvenanmaalle.

Maksutavat

Verkkopankki ja lasku

Verkkopankkimaksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle.  Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Collector Lasku/Osamaksu
 
Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka. 
 
Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.  
 
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.
 
Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.
 
Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:
 
Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf
 
Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7, Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830, www.paytrail.com.

 

Toimitusmaksut

0 € Nouto SomanTuvalta ma-pe 10-17, la 10-15, Sompiontie 2, Sodankylä
5,00 € Matkahuollon Lähellä-paketti (noudettavissa lähimmästä MH:n pisteestä, Siwasta, Valintatalosta.)
5,00€ Postipaketti noudettavaksi lähimmästä Postin toimipisteestä
14,90 € Kotiinkuljetus
Lahjakorttien toimitusmaksu on 1,00 € (2. luokan kirjeenä) tilattaessa erikseen. Muun tilauksen yhteydessä lahjakortin lähetys on ilmainen.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.  Toimitamme tilaukset pakettina ja maksikirjeenä,  huomioithan, että vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella.
Mikäli toimitus halutaan ”särkyvää” -pakettina, lisätään toimituskuluihin erilliskäsiteltävän paketin maksu postin voimassaolevien hintojen mukaan. Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/

Toimitusajat

Kun maksat tilauksen Paytrailin tarjoamilla maksutavoilla, lähetämme tilauksesi usein jo samana tai seuraavana arkipäivänä. Jos olet saanut meiltä ennakkolaskun, lähetämme tilauksesi yleensä samana tai seuraavana päivänä siitä, kun maksusi näkyy tilillämme. Maksun siirtymisen viive on yleensä 1-2 pankkipäivää.
Jos valitset toimitustavaksi noudon SomanTuvalta, kirjoita tilauksen lisätietoihin, milloin haluaisit tulla noutamaan tilauksen (päivämäärä ja esim. kellonaika). Lähetämme sinulle sähköpostitse tai viestinä ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa.

Palautusoikeus

Tuotteen palautusoikeus on Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän sisällä toimituksesta. Muistathan, että palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön, täysin uuden veroinen, alkuperäispakkauksessa, mahdolliset tuotemerkit ja vyötteet kiinnitettyinä ja ehjinä sekä ostettu meiltä. Erikoistilauksena sinulle tilatuilla tai räätälöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Määrämittaan leikatuilla kankailla ja nauhoilla ei ole palalutusoikeutta.

Palauttaminen on sinulle ilmaista, kun noudatat alla olevia ohjeita:
Ilmoita palautuksesta etukäteen sähköpostitse asiakaspalvelu@somantupa.fi. Ilmoitus on tehtävä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kerro ilmoituksessasi tilausnumero, yhteystietosi ja mitkä tuotteet haluat palauttaa vai palautatko koko tilauksen. Saat sen jälkeen meiltä tarkemmat palautusohjeet sähköpostitse. Palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.

Pakkaa tuote/tuotteet hyvin joko alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan puhtaaseen, ehjään ja kuljetuksen kestävään pakkaukseen. Jos palauttamasi tuote/tuotteet saapuvat puutteellisen pakkaamisen vuoksi vahingoittuneina, emme hyvitä niitä.

Jos palautat koko tilauksen, hyvitämme toimituskulut kokonaan. Jos palautat vain osan tilaamistasi tuotteista, emme hyvitä toimituskuluja. Huomaa myös, että kaikki tuotteet jotka haluat palauttaa, on palautettava yhdellä kertaa ja yhdessä pakkauksessa. 

Huomaathan, että lähetyksen noutamatta jättäminen ei ole palauttamista! Palautuksesta on tehtävä aina ilmoitus etukäteen, ks. ohjeet yllä. Mikäli lähetys palautuu meille noutamattomana, veloitamme palautumisesta aiheutuneet toimituskulut. 

Mikäli haluat vaihtaa tuotteet, palauttaminen on maksutonta, mutta uudesta lähetyksestä veloitamme uudet toimituskulut hinnastomme mukaisesti. Lähetämme korvaavan tuotteen/tuotteet vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi.

Mikäli tuote on virheellinen, hyvitämme sen sinulle. Myös tässä tapauksessa ota meihin yhteyttä sähköpostilla.

Jos paketti katoaa tai on vahingoittunut lähetyksessä, tee vahinkoilmoitus postiin. SomanTupa ei vastaa kadonneista tai vahingoittuneista lähetyksistä.

Reklamaatio

Mikäli sinulle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, ilmoita virheestä SomanTuvalle välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@somantupa.fi. Virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote. Jos tämä ei ole mahdollista, kyseeseen voi tulla hinnan alennus tai kaupan purku.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Vaihtoehtoisesti kuluttaja voi käyttää Euroopan komission ODR-foorumia (http://ec.europa.eu/odr) saadakseen asiansa käsittelyyn siihen soveltuvassa riidanratkaisuelimessä. ODR-foorumissa käytettävä Kauppapaikka SomanTupa Oy:n sähköpostiosoite on asiakaspalvelu@somantupa.fi. Silloin kun kyse on suomalaisen verkkokaupan ja suomalaisen kuluttajan välisestä erimielisyydestä, kuluttajan kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa yhteyttä yllä mainittuun maistraattien kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste.

 

Rekisterinpitäjä:

 

Kauppapaikka SomanTupa Oy

Y-tunnus 2775501-6

Sompiontie 2

99600 Sodankylä

asiakaspalvelu@somantupa.fi

 

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa:

Tiia Kajava

040 164 8446

tiia@somantupa.fi

 

Rekisterin käyttötarkoitus on SomanTuvan asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä tilauksien hallinta ja sujuva käsittely sekä asiakassuhteen hoitaminen. Tietoja voidaan käyttää toiminnan kehittämiseen ja tilastollisiin tarkoituksiin sekä asiakasviestintään ja henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön tuottamiseen verkkopalveluissamme.

Keräämme henkilötietoja myös markkinointia varten. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on suostumus ja siitä johtuvat lakisääteiset velvoitteet. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa. Henkilötietojen antaminen on edellytys sopimuksen syntymiselle. Toisin sanoen et voi tilata verkkokaupastamme tavaroita, jos et anna henkilötietojasi. Emme tee sinua koskevia profilointeja ja automaattisia päätöksiä.

 

REKISTERIN PITÄMISEN PERUSTE

– Henkilö on ostanut SomanTuvan tuotteita verkkokaupasta

– Henkilö on rekisteröitynyt SomanTuvan verkkokaupassa.

– Henkilö on itse liittynyt SomanTuvan postituslistalle tilaamalla sähköisen uutiskirjeen verkkokaupassa, myymälässä, Facebookissa tai tilaamalla uutiskirjeen lomakkeella messuilla tai muussa tapahtumassa.

 

Rekisteri sisältää seuraavat tiedot:

  • Nimi
  • Osoite
  • Puhelinnumero
  • Sähköposti
  • Tilausten tiedot
  • Tilausten seurantakoodit

Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille lukuun ottamatta verkkokaupan tekniseen hallinnointiin liittyviä toimia (esim. palvelimen tai verkkokauppa-alustan hallinnointi). Rekisterin tietoja voidaan käyttää SomanTuvan omissa rekistereissä mainonnan kohdistamiseen luovuttamatta henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. SomanTupa saattaa käyttää asiakas- ja palvelusuhteen ylläpitämiseen yhteistyökumppaneita (mm. verkkokauppa-alusta). Osa rekisteritiedoista saatetaan siirtää yhteistyökumppanin palvelimille teknisten vaatimusten vuoksi. Tietoja käsitellään ainoastaan SomanTuvan asiakassuhteen ylläpitämiseen teknisten rajapintojen kautta.

SomanTuvalla on oikeus julkaista asiakasrekisterin sisältämät tiedot sähköisenä tai kirjallisena luettelona, ellei asiakas sitä erityisesti kiellä. Luettelolla tarkoitetaan esim. SomanTuvan valmistamia postitustarroja suoramainoksiin tai sähköisiä uutiskirjeitä. Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojen julkaiseminen ilmoittamalla siitä SomanTuvan rekisterinhoitajalle.

Rekisteri sijaitsee SomanTuvan hallitsemissa ja salasanasuojatuissa palveluissa.

Henkilötietojasi vastaanottavat:

– yrityksemme ja sen työntekijät

– maksunvälittäjä, joka vastaanottaa sinulta maksun

– kuljetusyritys, joka kuljettaa tavaran sinulle

– tilitoimisto, joka kirjaa tilauksen kirjanpitoomme

– tilintarkastaja, joka tarkastaa kirjanpitomme

– IT-yritys, joka ylläpitää verkkosivujamme

 

Säilytämme henkilötietojasi lakien mukaisesti:

– verkkokaupassa viiden vuoden ajan

– sähköpostiarkistosssa seitsemän vuoden ajan

– kirjanpitoaineistossa seitsemän vuoden ajan

 

Sinulla on seuraavat oikeudet:

– oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilötiedot

– oikeus tietojen oikaisemiseen

– oikeus käsittelyn rajoittamiseen (voit esimerkiksi kieltää markkinoinnin)

– oikeus vastustaa käsittelyä

– oikeus peruuttaa suostumus (voit esimerkiksi peruuttaa suostumuksesi markkinointiin)

– oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

 

Tietoja voidaan luovuttaa nähtäväksi rekisterissä oleville henkilöille tarkistusta varten. Tiedot voidaan poistaa järjestelmästä pyydettäessä. Huomioithan, että sinulla on ”oikeus tulla unohdetuksi” vain, jos meillä ei ole lakisääteisiä velvoitteita jatkaa henkilötietojesi käsittelyä. Eli rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä ellei lainsäädäntö, avoimet laskut tai perintätoimet estä tietojen poistamista.